Imej pod nadzorom visok krvni tlak z zdravo in raznoliko prehrano!

Tvoja prehrana – to, kar ješ in piješ – ima velik vpliv na tvoje srce in krvni tlak. bolj zdrave kot so prehranjevalne navade, nižji bo krvni tlak.

Če imaš visok krvni tlak, je najbolj pomembno, da vpelješ zdrave spremembe v svojo prehrano. Če jemlješ zdravila za krvni tlak, potem dieta za normalen krvni tlak, lahko zmanjša njihovo dozo. Vsak, kateremu ta prehrana pride v navado, popolnoma preneha jemati zdravila.

Kako se zdravo prehranjevati in znižati visok krvni tlak?

  1. Da bi znižal krvni tlak, jej manj soli. Več soli kot vneseš v organizem, višji bo tvoj tlak. Sol pomaga telesu, da zadrži vodo. Zastajanje vode v telesu vpliva na povišanje tvojega tlaka. Zaradi prekomernega vnosa soli, nekatera zdravila za tlak, ne bodo imela učinka. Torej, zmanjšaj vnos soli v telo! To je najboljši način nižanja krvnega tlaka (hipertenzije). Odrasla oseba ne bi smela zaužiti več kot 6 gramov soli na dan. Največje količine soli se nahajajo v predelani hrani – kruhu, pecivu, žitaricah, pripravljenih in hitrih jedeh. Ta “skrita” sol predstavlja 75% zaužite soli, in samo 25% tista, ki jo sami dodamo v hrano.
  2. Jej čim več sadja in zelenjave za znižanje krvnega tlaka. Sadje in zelenjava ima veliko vitaminov, mineralov in vlaknin, ki ohranjajo tvoje telo v dobrem stanju. Vsebuje tudi kalij, ki pomaga uravnotežiti negativne soli. To ima neposreden vpliv na krvni tlak in njegovo uravnavanje. Za uravnavanje hipertenzije bi bilo na dan potrebno zaužiti sadje in zelenjavo v naslednjem razmerju: 1 krožnik sezonske solate 3 polne žlice zelenjave 3 polne žlice čičerike, leče ali fižola 1 sadež srednje velikosti (jabolko, pomaranča, hruška ali banana) 2 manjša sadeža (slive, marelice) 1 rezina ananasa, dinje ali manga 2 do 3 žlice jagodičevja ali grozdja 1 kozarec (150ml) sadnega ali zelenjavnega soka 1 žlica suhega sadja
  3. Pij manj alkohola, da se izogneš visokemu tlaku. Prevelik vnos alkohol lahko s časom poviša krvni tlak. Poleg tega alkohol vsebuje veliko kalorij, kar lahko povzroči povečanje telesne teže. Posledica prekomerne telesne teže je povišan krvni tlak. Vendar pa to ne pomeni, da se moraš popolnoma odpovedati alkoholu. Alkohol se lahko uživa, ampak v priporočenih mejah. Raziskave kažejo, da odrasle osebe, moški in ženske lahko zaužijejo okrog 140 ml alkohola na teden.
  4. Omeji vnos nasičenih maščob. Tvoje telo potrebuje določeno količino holesterola za normalno delovanje, nikakor pa ne preveč holesterola. Če je raven holesterola previsoka, se lahko prične nabirati na stenah arterij in poviša tveganje za srčno ali možgansko kapjo. Nasičene maščobe se ponavadi nahajajo v rdečem meso, svinjini, sirih. Vse nasvete in mnoge druge lahko najdete v knjigi Omega936 Project. Hrana, ki jo jemo, zaznamuje nas in naše zdravje. Zdrava prehrana vam bo podaljšala življenje in bo najboljše orožje v boju proti boleznimi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*